~ JANGAN LUPA MENGUCAPKAN SELAWAT DAN SALAM KE ATAS JUNJUNGAN BAGINDA RASULLULLAH S.A.W. DAN KELUARGA BAGINDA SEMASA MEMASUKI BLOG INI :-)~

Rabu, 8 Februari 2012

Cerita bola jer...

Jumaat minggu lepas selepas kerja, atas ajakan seorang sahabat untuk tengok perlawanan bola di Stadium Petaling Jaya di Kelana Jaya, kami pun apalagi turut serta terjebak. Aku ni tidaklah minat sangat pasal bola, aku lebih enjoy menyaksikan live di TV. Kalau tengok kat stadium, aku lebih gemar melihat gelagat manusia.

Harga tiket cuma rm3. Sebab kawan aku anggota ATM. Dia yang tolong belikan. Kalau bukan anggota harganya rm10. Oklah kan. Takdelah membazir sangat. Tu yang sanggup pergi tengok. Rasanya ni 1st time aku tengok bola area Kelana Jaya ni. Seingat aku, Stadium Bukit Jalil je aku pernah jejak selama ni kalau nak tengok perlawanan bola.

Memang enjoy tengok game antara ATM lawan Pahang. Enjoy dengan jumlah gol, enjoy dengan suasa sekeliling. Gamat stadium walaupun bilangan penonton tidaklah seramai mana. Tapi laungan suara, trompet dan paluan gendang daripada penyokong ATM memang sangat luar biasa. Betapa dashyatnya penyokong ATM yang sangat bersemangat waja. Tenggelam terus jerit pekik penyokong Pahang.

Aku pulak yang terasa bersemangat patriotik. Hampir sepanjang game berlangsung, sentiasa ada dendangan muzik patriotik daripada geng-geng pancaragam ATM. Walaupun ada kalanya, lagu yang mereka mainkan langsung tak ada kena mengena dengan tema perlawanan, seperti lagu Aspalela, Can Mak Li Can dan lain-lain lagu tradisional, aku pulak terasa terhibur.

Game berakhir dengan kemenangan ATM 3 dan dibalas 2 oleh Pahang. Walaupun Pahang kalah, aku tengok Tok Ketua tetap enjoy dengan persembahan yang ditunjukkan oleh kedua-dua pasukan. Selepas habis bola, suami aku sempat bermain badminton bersama kawan-kawannya. Aku ni geram je tengok, pantang aku tengok orang main badminton, nak je aku terjah main bersama. Tapi, nak buat macam mana, kenalah cuti setahun.

Mentang-mentanglah aku pregnant, ofis aku pula nak anjurkan tournament badminton. Ini sangat tidak adil. Sedih giler. Tak aci tau.


2 ulasan:

UMMI YL berkata...

nanti dok diam-diam je tengok orang main badminton tu..:)

Wanita Bertudung Hijau berkata...

rulza : hahahaha, peram setahun, lepas tu nak balas dendam :-)