~ JANGAN LUPA MENGUCAPKAN SELAWAT DAN SALAM KE ATAS JUNJUNGAN BAGINDA RASULLULLAH S.A.W. DAN KELUARGA BAGINDA SEMASA MEMASUKI BLOG INI :-)~

Khamis, 28 April 2011

1st time, 1st time, 1st time

25 hb April kami masih bercuti. Tapi kami dah merancang mahu pulang ke KL. Masih banyak barang suami aku belum diangkut daripada rumah lamanya ke rumah kami. Selepas bersarapan, kami bergerak meninggalkan kampung suami aku. Seperti biasa, aku yang drive, sebab aku memang enjoy memandu.

Semasa menyusuri LPT aku menanyakan suami aku samada dia tahu tau tidak jalan ke Cameron Highlands daripada Sg Koyan. Tanpa aku sangka, suami aku tiba-tiba excited nak lalu jalan tersebut kerana sebelum ini dia pernah survey jalan tersebut tapi sekerat jalan kerana semasa itu jalan tersebut masih dalam proses pembinaan.

Apa lagi, kami pun cuba mengakses laluan baru itu. Subhanallah, view sepanjang jalan amatlah cantik. Sangatlah berbaloi pada yang berjiwa hutan macam kami. Gunung ganang sepanjang jalan. Jalan yang kami lalui sangatlah lengang. Langsung tiada kenderaan sepanjang jalan. Langsung tiada. Aku cuba bawak 20 pun tak ada yang memotong aku. Hahahaa. Tapi, risau jugak aku, line hp pun tak ada ni. Bimbang sekiranya sesuatu yang tak diingini berlaku. Syukur alhamdulillah, kami selamat tiba di Cameron Highlands

Sempat berdating dengan suami dan minum teh di cafe Bharat, aku suka slogannya, everytime is tea time, rasa tenang. Kami mencari hotel untuk di check in. Memandangkan bukan musim cuti hujung minggu atau cuti sekolah, dengan mudah kami mendapat hotel di sini. Dan untuk pengetahuan semua, nilah kali pertama aku check in dengan suami aku. Hahahahaa. Memanglah ngok (cakap pada diri sendiri). Dan nilah kali pertama aku tidur di Cameron Highlands. Selama ini aku datang sini semata-mata untuk mendaki, kalau tidur pun dalam hutan. Camerons Highlands kan banyak gunung ganangnya.

Dan inilah buat kali pertama aku drive sendiri untuk sampai ke sini. Selama ni aku datang dengan pacuan 4 roda, dah tentu bukan aku yang drive. Oh banyak sungguh kali pertama aku ek. Hahahahaa. Selepas jamak zohor dan asar, suami aku ajak berjalan-jalan di luar hotel. Grrrrrr, sejuk giler, aku mana ada bawak sweater. Yelah, mana ada plan nak datang sini. Jam dah menunjukkan hampir magrib, aku tak tahan dengan angin malamnya.

Kelam kabut aku ajak suami aku makan malam segera. Sebab aku tak tahan suhu yang sejuk itu. Sempat bershopping sayur dan snek untuk dibawa pulang ke KL.

Ni trip kali kedua aku bersama suami. Kira honeymoon ke? Merangkap la kot.

Pinjam ayat kawan aku, ke mana pun destinasi kita, yang paling penting adalah dengan siapa kita pergi ke destinasi itu. Kadang-kadang destinasi itu biasa aje, yang luar biasanya dengan siapa bersama kita semasa itu.

Betul tak???

2 ulasan:

marinahunny berkata...

pengalaman manis bersama suami ;) alhamdulillah

Wanita Bertudung Hijau berkata...

marina : thanks ye

semoga segalanya bahagia dalam rahmat dan berkat Ilahi :-)