~ JANGAN LUPA MENGUCAPKAN SELAWAT DAN SALAM KE ATAS JUNJUNGAN BAGINDA RASULLULLAH S.A.W. DAN KELUARGA BAGINDA SEMASA MEMASUKI BLOG INI :-)~

Isnin, 14 September 2015

Lokasi impian ku untuk mati


Assalamualaikum

Tragedi kren runtuh di Mekah menyebabkan kita di sini berdukacita, sekalipun yang meninggal itu bukan di kalangan ahli keluarga kita, bukan juga kawan-kawan kita, tapi ianya sangat meruntun jiwa, sedih sangat-sangat. Mereka saudara seagama kitakan.

Setiap kali berita menayangkan kisah menyayat hati itu, aku cuba bercerita kepada Rania & Marsya, menyusun ayat menerangkan kepada mereka mengikut pemahaman perbendaharaan kata mereka. Rania seseolah mengerti maksud kematian @ meninggal @ mati, apabila dia cakap sian kat untie tu kan ibu.

Aku kemudian cakap pada Rania, yang impian aku adalah untuk mati di sana, itu doa aku hampir setiap hari, So, nanti kakak Rania jaga adik elok-elok tau, tu pesanan aku.

Rania tiba-tiba cakap tak naklah ibu, ibu ni kenapa? Muka Rania sangat tak puas hati. aku cakaplah kakak Rania tak sayang ibu, kakak tak nak dengar ibu cakap, kakak selalu gaduh dengan adik, ibu pergi sana, mati kat sana ye

Hahahahahahaha, tapi Rania tetap berkeras dengan jawapan tak nak.

Ya, aku faham, si kakak yang berumur 3 tahun ni masih tak faham soal ajal dan maut. Tapi memang itulah impian aku, meninggal di Mekah semasa menunaikan haji & umrah