~ JANGAN LUPA MENGUCAPKAN SELAWAT DAN SALAM KE ATAS JUNJUNGAN BAGINDA RASULLULLAH S.A.W. DAN KELUARGA BAGINDA SEMASA MEMASUKI BLOG INI :-)~

Isnin, 13 Ogos 2012

Cegah KEMALANGAN JALAN RAYA Dengan PATUNG SEKSI

NINGBO - Seorang penduduk di Ningbo, China, meletakkan patung seksi yang mengenakan pakaian dalam berwarna merah untuk mencegah pengguna jalan raya daripada memandu laju. Patung itu diletakkan di situ untuk menarik perhatian pengguna jalan raya yang melalui kawasan itu.


"Walaupun terdapat banyak lampu isyarat di sini namun pengguna jalan raya tetap memandu dengan laju. Ini sangatlah berbahaya," kata Lin Chen, seperti dilaporkan oleh Orange, pada Selasa lalu.

"Polis tidak berminat untuk mengawal lalu lintas kawasan ini, jadi saya memutuskan untuk membeli boneka ini dan mengikatnya pada pokok. Saya rasa, pengguna jalan raya akan memperlahankan kelajuan jika saya meletakkan sesuatu yang menarik perhatian mereka," tambahnya.

Chen mengakui dirinya cukup kecewa dengan pihak polis yang enggan turun mengawal lalu lintas di situ. Namun pihak polis mengakui dengan adanya patung itu, jumlah kemalangan di kawasan itu semakin berkurangan.

"Ini bukanlah kaedah yang kami gunakan, namun kami tidak nafikan mekanisme ini berjaya," kata jurucakap polis di Ningbo.

macam-macam hal lorrr