~ JANGAN LUPA MENGUCAPKAN SELAWAT DAN SALAM KE ATAS JUNJUNGAN BAGINDA RASULLULLAH S.A.W. DAN KELUARGA BAGINDA SEMASA MEMASUKI BLOG INI :-)~

Selasa, 12 Jun 2012

Hudud - Apa kata mereka?





Sebenarnya, hari ni sahaja, banyak blog dan facebook memaparkan gambar di atas. Tergerak hati aku nak copy dan paste di sini. Aku bukan nak pertikaikan atau aku nak menyokong sebab aku sebenarnya tak tahu sejauh mana kebenaran cerita di atas. Kang aku salah kupas salah menilai aku jugak dapat dosa kering.

Aku paste di sini sebab aku nak kita semua sama-sama muhasabah diri kita terlebih dahulu. Tadi masa kuliah Zohor ustaz berkata, dalam segala hal, kita kena ikut cara dan acuan Islam, tak ada sistem pengecualian, tak ada sebarang alasan. Tapi malangnya, manusia akhir zaman ni biasanya hanya akan kembali kepada Islam apabila diselubungi masalah semata. Aku akui kata-kata ustaz ni benar. Ramai yang dah jauh sangat daripada menjadikan al quran dan sunnah Nabi itu sebagai rujukan.

Renungkan. Aku jadi takut. Aku takut generasi akan datang, generasi anak aku.