~ JANGAN LUPA MENGUCAPKAN SELAWAT DAN SALAM KE ATAS JUNJUNGAN BAGINDA RASULLULLAH S.A.W. DAN KELUARGA BAGINDA SEMASA MEMASUKI BLOG INI :-)~

Jumaat, 22 Jun 2012

Monthly check up - semalam

Semalam dengan penuh rasa keterujaan aku scan lagi buat kali ke 3. Dengan harapan, aku akan dapat trace juga jantina anak aku. Malangnya, tak nampak. Huwaaaaaa. Terselindung jantinanya di sebalik uri. Tapi, doktor wanita itu ada mengatakan dalam beberapa saat dia ada nampak 'bird' baby. Tapi tak boleh nak pastikan kesahihannya lagi.

Aku agak kecewa. Tapi aku tahu ada hikmahnya, kalau aku tahu jantina baby, lagilah sakan aku shopping pakaian baby. Mujur juga Allah masih rahsiakan daripada aku. Alhamdulillah. Selepas scan, aku kena inject di bahu kiri. Lenguhlah jugak. Dahlah pagi ni jem macam melampau je.

Doktor cakap berat baby aku tak sampai 1 kg lagi. Agak terkejut juga aku dengar, almaklumlah perut aku kan besar bangat. Tak ada siapa yang cakap perut aku ni tak besar, semua cakap besarrrr. Aku risau jugak kalau baby aku tak besar. Tapi doktor macam perasan perubahan wajah aku, maka doktor cakap, tak apalah, kandungan awak masih 27 minggu. Lambat lagi kan.

Bulan depan aku akan buat check up terus di Pusat Rawatan Islam Az Zahra, Bangi. Tiba-tiba aku jadi tak sabar nak tunggu bulan depan. Tak sabar nak puasa, tak sabar nak bersalin. Semoga aku bersalin normal. Semoga urusan bersalin aku dipermudahkan Allah SWT.

3 ulasan:

UMMI YL berkata...

alhamdulillah..sronok membacanya..semoga semuanya mudah saja....:)

Kakcik Seroja berkata...

InsyaAllah, semuanya akan baik2 saja. :)

Wanita Bertudung Hijau berkata...

rulza : hehehee, thanks ya

kak cik : amin, moga baik2 aja, excited bebenor dah ni