~ JANGAN LUPA MENGUCAPKAN SELAWAT DAN SALAM KE ATAS JUNJUNGAN BAGINDA RASULLULLAH S.A.W. DAN KELUARGA BAGINDA SEMASA MEMASUKI BLOG INI :-)~

Selasa, 8 November 2011

Hijab Cinta


Bercuti 3 hari di kampung suami, aku isikan  masa aku dengan membaca novel islamik di atas. Novel islamik ini kepunyaan adik ipar aku. Tergerak hati nak membaca sebab novel ni bercirikan islamik. Harapan aku, semoga aku dapat manfaat dan semoga iman aku bertambah. Semoga aku dapat maklumat dan input yang baru.

Lagipun aku ada banyak masa terluang, maka peluang yang ada aku gunakan untuk membaca. 3 hari adalah satu rekod baru dan terpantas buat aku setakat ni dengan halaman mukasuratnya sebanyak 500 lebih . Selama ni kalau aku baca novel, kerap kali aku akan cenderung membaca setiap perenggan banyak kali dan ini menyebabkan masa yang aku akan ambil berbulan-bulan terutamanya novel Ramlee Awang Murshid.

Novel ni berkisar tentang seorang isteri solehah yang menghadapi segala dugaan dan cabaran dalam alam rumah tangganya. Juga masalah sekelilingnya yang berpunca daripada masyarakat kampungnya yang sering menjaga tepi kain orang. Walau bagaimanapun, segala tohmahan masyarakat padanya, segala pengorbanannya dan kesabarannya pada sang suami sangat terkesan di hati aku. Dan ada tindak tanduknya sungguh di luar dugaan aku. Betapa aku kagum dengan watak muslimah di dalam novel ni. Walaupun sekadar novel, ianya mampu membuatkan air mata aku berlinang.

Sebagai wanita, sebagai isteri, sebagai hamba Allah yang hina dina, aku galakkan kalian membaca novel yang sarat dengan konflik ini. Sesungguhnya, Allah sentiasa bersama orang yang sabar. Sungguh!

Tahniah kepada pengarangnya, anda mampu membuatkan jiwa aku semakin hari semakin tabah dalam menghadapi dugaan hidup yang tidak disangka-sangka.

p/s : sesekali aku baca novel, apa salahnya aku promote walaupun tak dapat sebarang komisyen :-)