~ JANGAN LUPA MENGUCAPKAN SELAWAT DAN SALAM KE ATAS JUNJUNGAN BAGINDA RASULLULLAH S.A.W. DAN KELUARGA BAGINDA SEMASA MEMASUKI BLOG INI :-)~

Selasa, 10 Mei 2011

Terlupa

Buat kali pertamanya dalam sejarah hidup aku bekerja, aku terlupa membawa access card ke ofis. Puncanya semalam aku geladah beg aku cari satu dokumen penting, lupa nak memasukkan kembali access card ke dalam hand bag. Maka, tercangaklah aku depan pintu ofis menunggu kalau ada yang muncul. Syukurlah ada seorang akak HR dept yang keluar nak turun bawah cari sarapan.

Seperti yang aku dah agak, isu terlupa membawa kad ini pasti dijadikan bahan satu department aku utuk menyakat aku. Ya, tepat sekali. Macam-macam diperkatakan oleh akak-akak dan abang-abang yang sentiasa ada modal nak mengusik aku. Ada yang cakap nasib baik tak lupa dah ada laki, esok tah-tah dah lupa ada anak. Uikssss. Hahaha.

Aku dah bersiap sedia menghadapi ancaman usikan ini dengan senyuman melebar. Cuma aku menghadapi kesukaran nak keluar dan masuk ofis tanpa kad itu. Sebenarnya nilah salah satu sebab yang paling konkrit kenapa aku malas nak bertukar hand bag walaupun aku mempunyai banyak koleksi tas tangan ini. Aku sumbatkan ke dalam satu kotak yang besar dan simpan di suatu sudut. Aku hanya guna pakai yang satu ni mungkin selagi hayat dia dikandung badan.

Bukan aku tak nak bertukar, walhal aku dah habiskan duit membeli macam-macam fesyen, masalahnya apabila bertukar hand bag, orang yang pelupa macam aku ni pasti lupa nak bawak ic, lesen memandu dan akses kad, antara perkara yang sangat penting ini. Seperti sebelum ini setelah menukar hand bag, aku terlupa nak bawa hp, gajet yang sangat penting dalam hidup semua orang termasuk aku. Aku pernah terlupa membawa ic dan lesen memandu, syukurlah aku tak de kena saman.

Mungkin orang lain tak pernah alami masalah pelupa seperti aku. Dan perkara ini sangat menyusahkan diri sendiri. Aduhhh

P/S: jangan lupa berzikir, bertahmid dan berselawat pula :-)

4 ulasan:

UMMI YL berkata...

WBH, belilah handbag organizer..saya ada satu tapi untuk ditukar dengan handbag dan beg laptop.

Wanita Bertudung Hijau berkata...

rulza : handbag yg mcm mn tu ye?

UMMI YL berkata...

lebih kurang camnila..haritu saya beli di popular. RM13..cuba la tengok di popular mana tau ada lagi..kalau nak mudah beli online saja..

Wanita Bertudung Hijau berkata...

rulza : ic, nnt sy pegi tgk ye, thanks atas info