~ JANGAN LUPA MENGUCAPKAN SELAWAT DAN SALAM KE ATAS JUNJUNGAN BAGINDA RASULLULLAH S.A.W. DAN KELUARGA BAGINDA SEMASA MEMASUKI BLOG INI :-)~

Isnin, 21 Mei 2012

Apa kes???


Orang Melayu berbaka Islam ke ni? Kalau ye pun marah, gunakan bahasa yang berlapik. Ikutlah sunah nabi. Bahasa mencerminkan bangsa. Kepimpinan melalui teladan. Macam mana ni?

Aku bukan nak aibkan sesiapa. Aku nak kita semua sama-sama renungkan kesalahan masing-masing, muhasabah diri sendiri.

4 ulasan:

kakcik berkata...

Bagaimana kita nak orang hormatkan kita bila kita pun tak tahu nak hormatkan diri sendiri? :(

Wanita Bertudung Hijau berkata...

kakcik : itulah, hishhhhhh apabila sikap saling hormat menghormati dah lupus daripada minda masyarakat moden ni, begitulah jadinya, sedihhhh

RULZA berkata...

macam juga bila depa dok hentam ambiga...ustaz hasrizal kata lebih kurang kalau ambiga tu seharusnya dapat pencerahan dr kita untuk perkara yang dia tak faham tapi kita dok buat senamam pungkoq la mengata dia sampai dia benci islam kita ni dapat dosa sebab kita bukannya bg dia faham tapi makin dia benci dan keliru..

sedih sebab banyak dr kita rasa diri paling hebat, paling layak, paling berhak..aduhai malaysia ini tetap bumi allah..bukan bumi sapa2..
bukan sebab kalau kita tak jaga melayu kita akan hilang kuasa tapi lihatlah banyak bangsa kita tak berjuang untuk diri sendiri...takmau usaha untuk jadi baik..sedangkan bangsa lain yang tanpa subsidi tanpa itu ini boleh naik sendiri. :(

Wanita Bertudung Hijau berkata...

rulza : sedihnya baca catatan awak

mmg betul pasal senaman punggung tu, tah apa2, tak mendpt pahala malah boleh mengundang dosa,

sy setuju dgn "bukan sebab kalau kita tak jaga melayu kita akan hilang kuasa tapi lihatlah banyak bangsa kita tak berjuang untuk diri sendiri...takmau usaha untuk jadi baik..sedangkan bangsa lain yang tanpa subsidi tanpa itu ini boleh naik sendiri. :("