~ JANGAN LUPA MENGUCAPKAN SELAWAT DAN SALAM KE ATAS JUNJUNGAN BAGINDA RASULLULLAH S.A.W. DAN KELUARGA BAGINDA SEMASA MEMASUKI BLOG INI :-)~

Selasa, 5 Julai 2011

Persinggahan yang abadi

Wahai jiwa aku yang lalai??

Asyik kejar duniaje..

aku lupa mati tu dekat je dengan aku..

Malaikat maut 70 kali datang jenguk aku..

Kenape la aku lupa sangat..

Agak-agak cam mane la aku masa sakaratul maut tu ye??

Agak-agak cam mane la aku masa ajal datang ye??

Aku tahu semua benda yang hidup akan mati..tapi nape aku lupa??

Ia adalah satu janji yang pasti... .

Fikirkan..

aku asyik kejar dunia je..

Suatu hari malaikat maut datang jugak kat aku..

Lalu aku menyesal..

Ala…ruginya aku tak bayar hutang Allah awal-awal..

Ruginya aku tak bertaubat dulu..

Jahatnya aku derhaka kat mak ayah…

Ruginya aku tak buat amal ibadat..

Ruginya aku tak bersedekah dulu..

Ruginya tak cari saham akhirat..

Tapi,,apakan daya..semua sudah terlambat..

Menyesalnya sudah tiada guna lagi..

Aku duduk rumah besar-besar pun satu hari nanti rumah aku sempit gak..

Tilam aku beli mahal-mahal, satu hari nanti keras jugak tilam aku..

Aku duk kejar harta sampai tak ingat dunia,bukan dapat bawak ke kubur gak..

Aku duk belajar tinggi,bukan dapat bawak jugak sijil aku..

Aku duk bangga sangat dgn artis, diorang bukan leh bantu aku pun..

Takutnya aku menuggu saat dibicara..

Ape aku nak jawab nanti ye …

Menyesalnya aku tak pergi kuliyah maghrib dulu..

Menyesalnya aku tak cari ustaz dulu..

Menyesalnya aku tak cari ilmu agama dulu…

Tak kan nak jawab tak tahu je... ..

Lau kat dunia salah tak ape,tapi dlm kubur kena pukul..

Mesti sakit kan bila kena pukul..

Ya Allah..tolonglah aku ya Allah…