~ JANGAN LUPA MENGUCAPKAN SELAWAT DAN SALAM KE ATAS JUNJUNGAN BAGINDA RASULLULLAH S.A.W. DAN KELUARGA BAGINDA SEMASA MEMASUKI BLOG INI :-)~

Rabu, 23 November 2011

Apabila harimau tidak mengaum, apabila harimau hilang taringnya...

Tahniah kepada player Malaysia walaupun dah kalah pada Syria 2-0. Ni bukan ucapan perli tapi ikhlas dari hati. Aku ucap tahniah sebab kalian dah berhempas pulas mengerah tenaga dan kudrat untuk sumbangkan gol, tapi rezeki malam ni tidak berpihak pada kalian. Tahniah kepada apek juga kerana banyak kali selamatkan gawang gol. I like green!

Aku agak faktor penyumbang terbesar kekalahan Malaysia pada malam ni adalah kerana keletihan. Team Malaysia tak dapat berehat sepenuhnya kot. Ni pendapat peribadi aku je, kalau salah pun tak mengapakan, aku tak nak dikatakan kalau menang menyanjung setinggi langit, tapi kalau kalah dikeji sampai tak ingat dunia. Aku hanya nak cakap, jangan layan sangat rasa frust tu, benda dah berlalu dah pun.

Pendapat peribadi aku lagi, korang dah buat terbaik di gelanggang sendiri. So, tak perlu nak kenang lagi. Fokus sahaja pada perlawanan akan datang. Janji semangat juang kalian jangan sesekali terhakis. Aku sebenarnya tengok bola kat rumah je, tak ada niat nak ke stadium sebab mental aku hari ni tak nak bersesak-sesak dengan lautan manusia kat stadium Bukit Jalil tu. Mujurlah jugak aku lalu kawasan Bukit Jalil tadi tak jem, kalau tidak jenuhlah.

Sebelum nak ucap selamat malam, jangan lupa baca doa tidur. Moga tidur malam ni dapat pahala ibadah jugak. Jangan mimpi harimau dan bola pula ya.
Harimau mati kan meninggalkan belang. Maka, jangan bimbang, kalian tetap akan dikenang selagi nyawa dikandung badan. Teruskan perjuangan kalian. Kalian mampu mengubahnya.

Jangan lupa mengaum di episod seterusnya ya Harimau Malaya. 

p/s : Sentiasa berangan nak peluk harimau betul

4 ulasan:

kakcik berkata...

Kalah atau menang, mereka tetap wira di lapangan yang tersendiri. :)

Wanita Bertudung Hijau berkata...

kakcik : sokong :-)

Norsha berkata...

akak agakpun sbb mereka tk cukup rehat, mana taknya ari tu dh bermati2an masa kat indon...takpelah dh takde rezeki nmpknya, cuba lagi lenkali...

Wanita Bertudung Hijau berkata...

norsha : itulah rezeki masih ada di hadapan kan kak :-)