~ JANGAN LUPA MENGUCAPKAN SELAWAT DAN SALAM KE ATAS JUNJUNGAN BAGINDA RASULLULLAH S.A.W. DAN KELUARGA BAGINDA SEMASA MEMASUKI BLOG INI :-)~

Rabu, 1 Jun 2011

Petua dapat anak - Dari baginda Rasullullah SAW

Mengenai pasangan yang tidak mempunyai anak setelah bertahun-tahun mendirikan rumah tangga, Abu Hanifah meriwayatkan di dalam Musnadnya dari Jabir bin Abdullah r.a. bahawa seorang lelaki pernah datang kepada Nabi s.a.w bertanya:

“Ya Rasulullah! Sudah lama saya menikah, tapi belum dianugerahi seorang anak pun.”

Nabi SAW pun menjawab dengan sabdanya:

“Di mana (keadaan) engkau dengan banyak istighfar dan banyak bersedekah, kerana dua hal ini boleh menganugerahi buah hati (anak).”

Manusia hanya sekadar berusaha, tapi yang menentukan berjaya atau tidak ialah Allah. Sesungguhnya satu daripada kewajipan akidah seorang Muslim ialah terus berusaha dan berserah diri kepada Allah serta selalu berbaik sangka kepada-Nya. Yakinlah, Allah tidak akan pernah menciptakan satu penyakit yang tidak ada ubatnya.

P/S : aku pun nak trylah, aku sebenarnya masih dalam keadaan frust sebab tak dapat nak bunting pelamin. Tapi tak guna melayan rasa frust yang boleh merosakkan diri itu. Allah kan lebih tahu apa yang terbaik untuk hambaNya kan.
 
bila aku tanya lebai google, aku dapat tips di bawah pula, maaf kalau ada unsur-unsur yang tak patut, sebab aku copy dan paste tanpa sebarang edit.
 
11 petua untuk dapat anak
 
1. 30 - 60 minit sebelum main, pergi kencing dan bersihkan faraj dengan air sirih atau air garam buku (garam dalam asli)

2. Setelah habis main, jangan bergerak atau bangun. Terus tidur atau sekurang-kurangnya baring 30 - 60 minit, untuk memberi ruang kepada sperma untuk berenang-renang ketepian terus kehujung fallopian tube dengan lajunya.

3. Jangan sekali-kali cuci faraj selepas main

4. Lakukan projek main sentiasa pantang sentuh sekerap mungkin

5. Lakukan persetubuhan pada tarikh subur ( Hari ke 14 ) sekurangnya 6 round marathon = kencang sehhh...hehehehhehe

6. Sebelum pancutan airmani, batang hendaklah betul-betul tegang dan masukkan batang sedalam mungkin pasak sedalam-dalamnya dan pancutlah airmani dengan laju.

7. Lakukan seks dengan gaya dan teknik 'deep penetration' antaranya ialah teknik dari belakang (doggy) bukan Liwat, dimana wanita duduk melutut dan lelaki memasukkan batang dari arah belakang sambil menarik pinggang isteri rapat kearahnya. Teknik ini sangat sesuai jika mendapat suami yang mempunyai batang kontot, apa nak buat dah jodoh dan anda tiada pilihan jadi terima sahaja kekurangan suami anda ini.

8. Menggunakan Teknik Tok Janggut, diasaskan dari cerita Musang Berjanggut yang mana teknik ini perlukan kedua kaki wanita kengkang keatas dan masukkan batang yang betul-betul tegang keras padu dan mantap terus kefaraj dari arah depan.

9. Menggunakan Teknik Che Siti Wan Kembang, teknik berasal dari Kuala Krai Kelantan ini terbukti berkesan dengan jumlah statistik dapat anak yang ramai dari wanita belah sini yang mana ia sama konsep dengan Teknik lapik bantal dibawah punggung perempuan. Teknik Puteri Saadong dan lain-lain gaya yang difikirkan batang dapat menusuk terus rapat ke hujung rahim. "..Kebanyakan skill ini ada dah semulajadi kat awek Kelantan dan anda tak perlu susah nak cerita banyak pada mereka sebab semuanya tersedia pakej lengkap jika isteri anda orang Kelantan…"

10. Mana-mana gaya dan teknik yang menyakitkan isteri hendaklah diketepikan dan tukarkan dengan teknik-teknik lain yang sesuai pasal esok bini nak kerja, nak iron baju lagi, kemas rumah dan macam-macam hal nak buat jadi berpada-pada esok masih ada.

11. Selepas pancutan airmani, kekalkan batang kedalam faraj beberapa ketika, walaupun dah lembik dah takpa biar lemas didalam batang tu tunggulah sehingga batang kecut sepenuhnya tak bermaya lagi nak main atau sehingga faraj mengecut kembali.

Sekali lagi, maaf kalau ada unsur yang tak sepatutnya aku paste.

Oh ya, aku pernah baca dalam majalah Mastika lebih 10 tahun yang lepas di mana, ada seorang wanita di China mengesorkan minum air paip sebagai cara yang mudah untuk mendapatkan anak. Sebelum minum berselawat banyak-banyak dan pohon supaya segera mengandung.

Tapi aku belum cuba kaedah ini, sebabnya aku terasa geli apabila membayangkan ada kes sebelum ini di mana entah diaorang minum air mayat, sebab ada mayat yang dah busuk dalam tangki air. Sehinggalah tekak aku tak geli, barangkali aku boleh mencubanya.

Segalanya tiada yang mustahil kan. Atas izin Allah, pasti berlaku.

Selamat beramal.

4 ulasan:

RULZA berkata...

Saya dah ada dua orang anak namun saya berkongsi sikit ye apa yang ustaz kazim pesan tentang hal anak ni. Bagi orang yang belum memiliki cahaya mata, tambah-tambah bertahun lamanya memang rasa frust. Namun ambillah kata-kata ini untuk menitipkan rasa redha dan menghilangkan dukacita. Ustaz kazim kata bukan wajib bagi allah bila kita berkahwin dia beri anak. maksudnya tidak semestinya kahwin je dapat anak. malah ada saya terbaca dalah surah semalam tapi saya tak ingat ayat dan surah mana. nanti saya cari semula. Masalahnya orang disekeliling ada yang tidak faham dan menelah banyak perkara hingga menimbulkan tekanan. Bukankah allah itu maha pencipta. jadi bukan susah jika dia hendak jadikan. Jadi janganlah gusar dan runsing. Allah tahu kenapa dia tidak menjadikan. Ustaz bawa satu kisah. ada sepasang suami isteri yang masing2 sudah tertekan sebab dah lama kahwin tak dapat anak. tertekan dengan kata-kata mak ayah masing2, orang sekeling, rasa teringin. jadi mereka cuba banyak kaedah. Alhamdulillah dia mengandung. Tapi sampai satu masa tiba-tiba wanita itu lumpuh. Bila buat pemeriksaan rupa-rupanya badan wanita tersebut tidak dapat menampung kandungan. masa itu suami yang paksa dia mengandung, mertua yang paksa dia mengandung sorang pun takmau jaga dia. Begitulah, Allah tu maha mengetahui kenapa dia tidak memberi dan menjadikan bagi kita dengan sebab yang kukuh dalam rencananya. Janganlah kecewa jika allah tak beri anak. jangan biarkan soal anak membuatkan rumahtangga berantakkan. Pengasuh saya sudah 30 lebih berkahwin dan dia tiada anak. tapi alhamdulillah rumahnya tidak pernah sunyi dengan budak2. Apapun berusahalah dengan seadanya. jangan sampai menekan diri. Allah maha tahu dan maha menciptakan. saya dulu pun tidak sedar hal ini. Alhamdulillah ustaz kazim bercerita hal ini. kalau tak dapat anak, ambillah anak-anak yang terbiar dan kekurangan kasih sayang untuk kita bela. mudah mudahan jika kita didik dengan agama saya yakin allah takkan mengsia siakan usaha kita.

Wanita Bertudung Hijau berkata...

rulza : kata2 anda terus mengubah sy menjadi ceria, t/kasih atas citer yg panjang lebar ini

RULZA berkata...

terima kasih..lagi satu untuk menambah ceria..kadang kadang allah rindu untuk mendengar suara kita meminta kepadanya..:)

Wanita Bertudung Hijau berkata...

rulza : wahhhhhhh, sy nak doa sebyk mgkn :-)